Halil Gökhan’ın anlatı-günlük türündeki kitabı “urbaga.”, Kafekültür Yayınları’ndan raflarda yerini aldı.
“Şu dünyada kendinizi korumanız gereken durumlardan birisi erkek dedikodusuna, diğer de erkek duygusallığına maruz kalmaktır. Zira çoğunlukla kadına atfedilen bu iki hususta da, aslında kadınlar erkeğin eline su bile dökemez. Hele terk edilen, aldatılan, ilişkisinde mutlu olmayan bir erkeğin yakınlarındaysanız, vay halinize. Tabii ki kişisel bir yargı bu ve böyle bir erkeği anlatmada Halil Gökhan’ın başarısını yadsıyamayız. Umutsuz Romantik Bir Adamın Günlük Acıları isimli son kitabında Gökhan, ‘âşık’ bir adamın yaşadıklarını anlatıyor. Net olarak bir kadından bahsetmiyoruz ama burada, aşka âşık bir adam bu. Belki yıllar önce terk edilmiş hâlâ onun acısını yaşıyor, belki bizzat o terk etmiş onun pişmanlığını çekiyor. Hayat denen şu yolda, Penelope’sine kavuşmak ve mutluluğa ulaşmak için adım adım yürüyen çağdaş bir Odysseus hikâyesi aslında Gökhan’ın anlattığı. Araya alıntıladığı antik dönem eserleri ve onların değerlendirmeleriyle, hiç de antikitede anlatılan aşklara özenip Werther gibi acılar çekmememizi söylüyor aslında. Ne de olsa her kadın Penelope değil artık. Ama yanlış anlamayın, Penelope’nin gösterdiği sadakati gösterecek kadın da kalmadı gezegenimizde, erkek de.” -Çağlayan Çevik / birparagraf.com
urbaga.
Bu kitapta iki kitap var, ama tek bir girişten geçiliyor.
Umutsuz Romantik Bir Adamın Günlük Acıları, kısaca URBAGA…
UBAARG ise öteki adı. Umutsuz Bir Adamın Acıları: Romantik Günlük…
İki kitap, günlükler ve çeşitli metinler halinde iç içe 22 bileşimden oluşuyor.
Günlükler ve metinlerin aralarında doğrudan bir bağ yok, daha çok coğrafya ve iklim ilişkisi olarak yan yana okunuyorlar. Penelope ve Akdeniz ya da umutsuz bir adam ve onun boğuntulu günler gibi…
Adam umutsuz bir romantik ve günlüğü de acılarla dolu. Kitabın ikinci “yarı”sında ise aşka, hayata ve geleceğe dair umutları taşıyan Penelope izleri var.
Penelope, her ne olursa olsun, yaşadığımız zamanın bütün rüzgârlarına karşı duran bir güzellik ve iyilik simgesi. Onu yok etmeye ve yaralamaya çalışan bizzat aşkın ve insanın kendisi bile olsa umutsuz her adam bir romans olarak hayal ettiği yaşamında kendi Penelope’sini yaratmak ve sevmek zorunda.
Penelope ancak bu şekilde geri gelebilir.
Halil Gökhan hakkında
(d. 1967, Tarsus) yazar, yayıncı, çevirmen.
Şair-yazar, eğitimci H. Zekâi Yiğitler (1940-2004) ile eğitimci, yazar ve çevirmen Nuriye Yiğitler’in oğludur. Balıkesir Mithatpaşa İlkokulu, Edremit Lisesi Ortaokulu, Işıklar Askeri Lisesi ve Kara Harp Okulu’nu bitirdi. 1996’da oğlu Can dünyaya geldi. 1997 yılında kendi arzusuyla ordudan ayrıldı. İlk yapıtı 1989’da Varlık Dergisi’nde yayımlandı. Yazı, eleştiri ve çevirileriyle kültür-sanat basınında uzun dönem yer aldı. (1993-2012) Yazınsal etkinlik ve ürünlerini 2010’dan bu yana sadece kendi blogunda sürdürüyor: halilgokhan.blogspot.com
Roman, öykü ve şiir kitapları çevirdi. İlk kitap çevirisi Enstantaneler (Alain-Robbe Grillet) 1990’da yayımlandı. 1997’de Türkçenin ilk edebiyat web sitesi Superonli-ne/Edebiyat’ı kurdu ve yönetti. 1998’de, sanat yönetimini Bülent Erkmen ajansının yaptığı ve Beyoğlu’nda gerçekleşen LA DECADE DE LA FRANCOPHONIE Festivali’ni yarattı ve yönetti. 1997-2012 arası çeşitli basın/medya gruplarındaki, dergi ve gazetelerde editör ve yazar olarak çalıştı. 2012’de resmileşen telif hakları ajansı COPIAE Istanbul’da (1997-2012) 1000’in üzerinde yabancı kitabın yayın haklarını ve editörlüklerini birçok büyük yayın kuruluşuyla çalıştı. İlk romanı Yedinci 1999’da çıktı. 2004’te Konuşan Kadın (2012, Dolu Ağız), 2006’da Yeni Sevgili, 2009’da ise Obtüratör romanları çıktı. Abdi İpekçi, Orhon Murat Arıburnu, Altın Koza, Yaşar Nabi Nayır yarışmalarında; öykü, film hikâyesi ve şiir dallarında ödüller kazandı. 2000 yılında Türkolog Timour Muhidine ile birlikte hazırladıkları Türk Edebiyatında Paris adlı kitap, aynı yıl Fransa’da çıktı. Modern ve çağdaş Fransız şiiri antolojileri hazırladı. Çeşitli otomobil dergilerinde bir bütün olarak yazdığı denemelerini Otomobil adlı kitabında bir araya getirdi. Barbuni.com kültür sanat haber içerik sitesini kurdu ve yönetti. (2007-2009). 2000’den bu yana serbest-bağımsız bir yazar ve yayıncı olarak çalışıyor. 2002-2010 arası Le Monde diplomatique’in Türkiye editörlüğünü yaptı. Editörlük, yayın-basın danışmanlığı, yayın hakları, iletişim gibi alanlarda çalışmalarını sürdürmektedir. 2012’de Kafekültür Yayınları’nı kurdu.